Василь Дмитрик. Зберігати вічно. Не розкривати

.

.

.

.

Про виставку

Серія цифрових колажів «Знайдені суб’єкти» була створена Василем Дмитриком напочатку повномасштабної війни. Шок першої реакції посилювався щоденними спостеріганнями за фронтовими стрімами, які не знали журналістської професійної етики на зображення масової екстермінації. Ця ситуація щоденного спостерігання зрівнює травму учасника та травму свідка. Саме тому у березні 2022 року Дмитрик вирішив пропрацювати цей досвід серією цифрових колажів, в той час, як не міг працювати з великими просторовими об’єктами. Сама назва «Знайдені суб’єкти» одночасно об’єктивізує ворога та відсилає до категорії сучасного мистецтва «знайдений об’єкт». Інокультурні маски, в які Дмитрик одягає трупи російських солдатів з одного боку ховає жах смерті, а з іншого — деперсоніфікує та узагальнює образ ворога.

Стипендія від Українського культурного фонду дозволила Дмитрику відновити художню діяльність в якості скульптора. Інсталяція «Мідний Саван» відсилає до буриальних практик китайської династії Хань. Давні китайці вірили, що нефрит зберігає життя правлячої династії та імперської бюрократії. Інверсія матеріалу призводить до зворотнього результату: замість нефриту заван зібраний із пластинок міді, де окисом проступає камуфляж злочинних намірів режиму, що прошитий людським гнівом та болем.

Обидві серії працюють та виконують одну й ту саму задачу: художник хоче зібрати та замкнути все зло. Зло як ртуть, його живу небезпеку неможливо зібрати. Карго естетика обох проєктів Василя посилена просторовим рішенням виставкової площі з використанням пакувальних ящиків для термінової евакуації музейної колекції.

Світлини

No items found.
Більше світлин

Василь Дмитрик. Інсталяція для заданного простіру «Мідний Cаван». 2022. Сталь, мідь, полімерна глина, художнє патинування
Василь Дмитрик. Цикл «Знайдені Cуб’єкти». 2022. Папір, цифровий колаж, фотодрук

Куратор: Кирило Ліпатов
Кураторська група: Володимир Дамаскін, Владислав Калінков, Валерій Коршунов
Дизайн: Дмитро Ерліх
Зовнішня комунікація: Анастасія Левченко
Відео: Олексій Антощук
Музика: Кшиштоф Пендерецький. Polymorphia для 48 струнних інструментів. 1961. AUKSO, камерний оркестр м. Тихи, Польша. Диригент Кшиштоф Пендерецький. 2011. Nonesuch Records. 2012

За підтримки Українського Культурного Фонду, ГО Museum for change, ГО Marazli Club 🙌🏼
На виставці присутній чутливий контент. Глядачам з вісімнадцяти років.

Коли:

.

.

о

Де:

Софіївська, 5а

Вартість:

Зустрінемося в Одеському художньому!